همه آن چیزی که درباره تعمیر پرینتر بدانید!

همه آن چیزی که درباره تعمیر پرینتر بدانید!

بعضی از مشکلات پرینتر را می‌توانید با دانستن راه حل آن رفع کنید و به نمایندگی تعمیرات پرینتر مراجعه نکنید. این مشکلات به شرح زیر اند:

اگر پرینتر شما روشن نشد:

در این صورت باید ابتدا برق ورودی را چک نمایید؛ اگر وصل بود و مشکلی نداشت به سراغ کابل پاور بروید و آن را هم چک کنید که پس از آن احتمال زیاد پرینتر روشن می‌شود. اگر مشکل رفع نشد احتمالا برد‌های پاور مشکل پیدا کرده است و باید به نمایندگی مربوطه برای تعمیرات پرینتر و عیب یابی مراجعه نمایید که مشکل پرینتر شما را رفع نمایند.

مچاله شدن کاغذ:

گاهی کاغذ داخل پرینتر جمع می‌شود یا گیر می‌کند. این مشکل به طور معمول در چاپگرهای لیزری به وجود می ‌آید. به منظور رفع آن باید کاغذ‌هایی که استاندارد هستند را تهیه کنید، خروجی پرینتر و انتهای فیوزینگ آن را نگاه کنید و اطمینان یابید که منگنه یا کاغذ یا هر چیز دیگری در آن بخش نباشد اگر پس از چک کردن این دو مورد مشکل پرینتر حل نشد باید به نمایندگی‌های مربوطه برای تعمیرات پرینتر خود مراجعه کنید.

کند بودن پرینتر:

اگر پرینتر دستورات را دیر انجام داد و کند بودن برای این مشکل چندین احتمال و دلیل وجود دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

احتمال اول (مشکلات کارتریج)

کارتریج‌های پرینتر را چک کنید؛ چرا که چند دلیل سبب کند شدن پرینتر می‌شود که به شرح زیر هستند:

اگر پودر در کارتریج نباشد، کارتریج معیوب باشد، نامناسب بودن شارژ کارتریج و کالیبره کردن پرینتر.

احتمال دوم (افزایش دادن سرعت چاپ)

برای اینکه سرعت چاپ را افزایش دهید موارد زیر را رعایت کنید:

تنظیمات پرینتر را چک کنید، به اندازه کاغذ توجه نمایید که مناسب باشد، جنس و همینطور نوع کاغذ را چک کنید.

می‌توانید در بخش تنظیمات آن برای زیاد کردن سرعت پرینت، کیفیت پرینت را کم کنید.

احتمال سوم: با اضافه کردن یک کارت حافظه جانبی احتمالا مشکل مربوطه حل شود.

تعمیر پرینتر

احتمال چهارم: مشکل کند شدن پرینتر می‌تواند از برد اصلی آن باشد که در صورت رفع نشدن آن به نمایندگی‌های مربوطه برای تعمیرات پرینتر خود مراجعه کنید.

خط افتادن روی پرینتر:

اگر گاهی پس از چاپ کردن برگه مورد نظر متوجه خط‌های نامنظم روی آن شدید بهتر است به منظور حل کردن این مشکل کارتریج پرینتر را تعویض کنید. اگر پس از تعویض آن مشکل شما باز هم وجود داشت پس احتمالا مشکل از لیزر، برد پاور یا فیوزینگ پرینتر است که به منظور رفع مشکل این بخش‌ ها باید به مراکز تعمیرات پرینتر مراجعه نمایید.

مصرف بالای جوهر:

اگر دستگاه پرینتر شما زود به زود جوهر خالی می‌کند و نیاز به جوهر جدید پیدا می‌کند یا به عبارتی مصرف بالایی دارد. به منظور رفع این ایراد باید کارتریج پرینتری دارای مخزن بزرگ‌تر از کارتریج استاندارد استفاده نمود یا این که استارتر پرینتر را ضعیف کنید. برای حل این ایراد نیاز به مراجعه به مراکز تعمیرات پرینتر وجود ندارد و به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

وجود ارور در دستگاه پرینتر:

اگر زمان پرینت با ارور‌های گوناگونی رو به رو شدید برای حل آن باید:

پرینتر را ریست کنید، بایوس پرینتر، چیپ‌ست کارتریج را عوض کنید، چرخ دنده ریست را اضافه کنید، کارتریج را تعویض کنید. اگر ایراد موجود در پرینتر شما رفع‌نشد در آن صورت باید برد فرمتر را تعمیر کنید و اگر تعمیر نشد آن را تعویض کنید که این مشکل پرینتر رفع گردد.

پرینت نگرفتن:

اگر پرینتر شما دستور چاپ را انجام نمی‌دهد و پرینت نمی‌گیرد. به منظور رفع آن باید شروع به چک کردن دستور پرینتر کنید و از مدل پرینتری که انتخاب شده است مطمئن شوید. در صورتی که مشکلی در این بخش وجود نداشت کابل USB  را نگاه کنید که ایرادی نداشته باشد. در انتها درایور پرینتر را دوباره نصب نمایید. اگر پس از انجام دادن این کارها مشکل مربوطه حل نشد باید به نمایندگی تعمیرات پرینتر مراجعه کنید که متخصصین مربوطه آن را چک کنند و به رفع عیب آن بپردازند.

درباره ی تعمیر پرینتر

گیر کردن کاغذ در پرینتر:

اگر پس از انجام دستور چاپ، کاغذ در پرینتر گیر نمود و جمع شد باید برای رفع این ایراد کاغذ‌های نو که دارای کیفیت بالایی هستند را تهیه کنید، کارتریج و فیوزینگ پرینتر را چک نمایید، وزن کاغذ را بررسی کنید و مطمئن شوید که پرینتر شما وزن‌های مختلف کاغذ‌ها را پشتیبانی می‌کند و با آن‌ها مشکلی ندارد.

پرینت سفید یا وجود نوشته‌های بی ربط در برگه:

گاهی پس از چاپ برگه متوجه سفید بودن بخش ‌هایی یا کمرنگ گرفتن آن می‌شوید. توجه داشته باشید که در پرینتر‌های لیزری اکثر خرابی‌ها مربوط به کارتریج و درام دستگاه می‌باشد که می‌توانید برای حل مشکل آن به نمایندگی‌های در دسترس و نزدیک تعمیرات پرینتر مراجعه کنید که در اسرع وقت به حل مشکل دستگاه شما می‌پردازند.

نکشیدن کاغذ:

اگر پرینتر برای چاپ کاغذ را نکشد یا اینکه آن را بد بکشد علت آن خراب شدن پیکاپ‌ها یا کلاچ پرینتر می‌باشد که برای رفع آن باید متخصص‌های مربوطه در مراکز تعمیرات پرینتر آن را چک کنند.

چند برگی کشیدن کاغذ:

اگر پس از انجام دستور چاپ، پرینتر شروع به کشیدن چند برگ کاغذ کرد برای رفع این ایراد باید جنس کاغذ را عوض کنید، کاست پرینتر را بررسی کنید، سپریشن پد پرینتر را بررسی کنید و قطعه‌های دیگری هم مانند پیکاپ، کلاچ، سلونوئید و در آخر هم فریم پرینتر و برد اصلی آن چک گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *