بهترین اپلیکیشن های پرینت با گوشی موبایل اندروید

بهترین اپلیکیشن های پرینت با گوشی موبایل اندروید

احتمال خیلی زیاد برای شما نیز پیش آمده که بخواهید، از فایلی که در داخل گوشی تلفن همراه تان است، پرینت بگیرید؛ ولی چون اپلیکیشن مناسبی برای این کار ندارید مجبورید، فایل را به کامپیوتر منتقل نموده و سپس پرینت بگیرید. در این متن قصد داریم، به معرفی بهترین برنامه‌های پرینت با گوشی اندروید بپردازیم. ولی پیش از معرفی و نصب این اپلیکیشن ‌ها، باید بدانید که پرینتر شما باید از قابلیت وایرلس و یا شبکه پشتیبانی نماید.

معرفی اپلیکیشن پرینت اندروید Print Hammermill:

برنامه  Print Hammermill، یک نرم افزار رایگان برای پرینت مستقیم از موبایل و یا تبلت می باشد و می ‌تواند به وسیله ی  wifi، بلوتوث و کابل usb و بدون نیاز به کامپیوتر صورت گیرد. شما با این برنامه هیچ محدودیتی در پرینت ندارید و می ‌توانید از صفحات وب، ایمیل، پیامک، عکس‌ های فیسبوک، فایل‌های ذخیره شده در گوگل درایو و فایل‌هایی با فرمت  pdf، doc و ppt و…را پرینت بگیرید.

معرفی PrinterOn برنامه پرینت با گوشی

برنامه PrinterOn تنها برای گوشی ‌های اندروید به کار می رود. ویژگی خاصی که این برنامه را از برنامه ‌های دیگر متمایز می ‌کند، پیدا کردن نزدیک ‌ترین چاپگر برای شما است. زمانی که از محل کار یا خانه دور هستید و باید سند مهمی را پرینت بگیرید، PrinterOn  با استفاده از gps نزدیک ‌ترین چاپگر را برای شما پیدا می کند. اگر برنامه PrinterOn را برگزینید، نیازی به برنامه ثالث دیگری برای چاپ اسناد نداشته و کار برای شما ساده ‌تر است.

معرفی PrinterOn برنامه پرینت با گوشی

برنامه google cloud print پرینت گرفتن با گوشی

برنامه  google cloud print، به شما امکان می‌ دهد با استفاده از سرویس ابری به سادگی و به سرعت از اسناد خود پرینت بگیرید. به عبارت دیگر تنها با کمک یک اکانت گوگل، می‌ توانید به شکل ابری فایل‌ها را از روی گوشی هوشمند، کامپیوتر و تبلت و…به پرینتر ارسال کنید. در نظر بگیرید که برای استفاده از این سرویس، پرینتر شما باید از قابلیت اتصال به wifi برخوردار باشد. شما با استفاده از سرویس ابری گوگل می‌توانید، از اسناد، تصاویر و همه ی مطالب در مکان ‌های متفاوت مثل OneDrive  و Dropbox  را به راحتی چاپ نمایید.

HP Smart  نرم افزار اتصال گوشی به چاپگر

HP Smart  همانطور که از عنوان آن مشخص است، فقط برای پرینتر‌های hp به کار می رود. البته این برنامه بر خلاف اپلیکیشن ‌های دیگری که تا به حال معرفی کردیم تنها قابلیت پرینت گرفتن ندارد، شما با کمک این برنامه می ‌توانید:

  • اطلاعات پرینتر را رویت نمایید.
  • اندازه و سایز کاغذ را تنظیم کنید.
  • از باقی مانده کارتریج گزارش بگیرید.
  • پرینت رنگی یا تک رنگ را مشخص کنید.
  • تعداد پرینت را مشخص کنید.

به منظور استفاده از این برنامه، چاپگر شما باید به شبکه wifi متصل باشد تا چاپ از راه دور آسان گردد. همانطور که خدمتتان عرض کردیم، شما با این پرینتر قادرید از میزان کارتریج استفاده شده گزارش گرفته و بعد برای شارژ کارتریج اقدام نمایید.

نرم افزار اندروید

برنامه پرینت گرفتن با گوشی  Canon Print Service

Canon Print Service، برای پرینتر‌های canon به کار می رود و روی گوشی‌ های هوشمند اندروید نصب می ‌گردد. به منظور استفاده از این برنامه کافی است، به اینترنت وصل بوده و فایل مورد نظر خود را برای پرینت به دستگاه بفرستید. البته باید این نکته را هم بدانید که برنامه پرینت گرفتن با گوشی Canon Print Service فقط برای مدل‌ های خاصی از پرینتر قابل استفاده می باشد. Pixma، Maxify  و i-SENSYS از مدل پرینتر‌هایی می باشند که، با این نرم افزار سازگاری دارند.

Epson iPrint  نرم افزار اتصال گوشی به پرینتر

یک نرم افزار اتصال گوشی به چاپگر، که سبب آسان شدن پروسه پرینت می ‌گردد. Epson iPrint است. Epson iPrint، امکان چاپ و اسکن به طور مستقیم از انواع گوشی هوشمند و تبلت را برای شما فراهم می ‌آورد. تنها کافی است این برنامه را روی گوشی اندروید نصب نموده و با استفاده از قابلیت چاپ از راه دور، در هر نقطه از جهان اسناد خود را پرینت بگیرید. شما می ‌توانید برای چاپ انواع عکس، فایل‌های pdf، word  و power point و فایل‌های پیوست به ایمیل و google drive و…از این برنامه استفاده نمایید.

خلاصه مطالب

در این متن به شما چند برنامه پرینت با گوشی اندروید را معرفی نمودیم، که سبب آسان شدن پروسه چاپ می شوند. همانطور که در آغاز متن اشاره کردیم، برای استفاده از این برنامه‌ها، دستگاه باید از قابلیت وایرلس و شبکه پشتیبانی کند. اگر پرینتر شما از چنین قابلیتی برخوردار بوده و پروسه نصب نرم افزار به درستی صورت گرفته اما باز هم قادر به چاپ اسناد نیستید، بهتر است برای تعمیر پرینتر اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *